Instagram ako najpopulárnejšia sociálna sieť mladých je dnes pre firmy nenahraditeľným propagačným nástrojom. Prečo je Instagram pre marketing tak dôležitý? Počet slovenských používateľov Instagramu sa blíži k miliónu. Až 60% používateľov objavuje nové produkty na Instagrame ešte pred hľadaním vo vyhľadávači Google. Príbehy priateľov, slávnych osobností a firiem sleduje na Instagrame pravidelne 740 000 potenciálnych zákazníkov. Používatelia sociálnej siete sú mladí spotrebitelia, ktorí radi experimentujú, hľadajú inšpiráciu, získavajú vzťah k značkám a realizujú svoje nákupné rozhodnutia na základe každodenného vplyvu Instagramu. Priemerný vek používateľa Instagramu je 25 rokov. Možnosť cielene osloviť masu používateľov pútavými fotografiami a príbehmi značky robí zo sociálnej siete Instagram jeden z aktuálne najžiadanejších nástrojov marketingovej komunikácie.
Povedzte zákazníkom svoj príbeh na Instagrame
Zvažujete, či je Instagram kampaň dlhodobo dobrou investíciou? Mali by ste vedieť, že za posledné dva roky vzrástol počet slovenských používateľov o 600 000. Staré známe, kto nie je na Facebooku neexistuje, dnes platí už aj pre Instagram. Nastavte preto svoju komunikáciu efektívne a využívajte Instagram pre rast biznisu. Kontaktujte nás a poradíme vám, ako využiť Instagram na splnenie nasledovných marketingových cieľov:
Šírenie povedomia a budovanie značky
Na Instagrame je viac milión slovenských spotrebiteľov, čo robí z Instagramu ideálne médium na kampane zamerané na šírenie povedomia a budovanie značky. Komunikáciu môžeme rovnako ako na Facebooku efektívne zacieliť presne na naše cieľové skupiny podľa ich záujmov, demografie, správania sa v online prostredí. Najväčšie a najúspešnejšie kampane na Instagrame dokážu mesačne osloviť státisíce potenciálnych zákazníkov. Ohromujúce videá, fotografie s krásnym filtrom, pohľad do zákulisia firmy. Instagram ukáže príbeh vašej značky autenticky, tak ako to nedokáže žiadny iný reklamný nástroj.
Zlepšovanie imidžu značky a budovanie vzťahu so zákazníkmi
Instagram umožní ako hlavný zdroj inšpirácie mladých, dostať sa do sŕdc našich zákazníkov. Žiadny online nástroj nedokáže ukázať krásu značky tak ako Instagram a jeho prepracované filtre. Strategicky nastavené kampane majú formu dialógu, inšpirujú, motivujú, generujú spätnú väzbu. Naši sledovatelia sa stávajú zapálenými zástancami značky a tvorcami nášho firemného obsahu. Efektívne komunikujúca značka sa so zákazníkmi delí o zážitky, skúsenosti a vznikajú pútavé príbehy. Ak budeme pre zákazníkov užitoční, inšpirujeme ich, úspech máme zaručený.
Generovanie výkonu
Všetky investície do reklám dokážeme presne vyhodnotiť. Pri každom jednom príspevku vidíme, koľko používateľov zasiahol, koľko reakcií získal, koľko potenciálnych zákazníkov priviedol na web a koľko produktov aj priamo predal. Pri vyhodnotení úspešnosti máme rovnako ako na Facebooku k dispozícii veľmi podrobné štatistiky na základe, ktorých vieme kampane neustále optimalizovať k vyššiemu výkonu. Predstavte si, že by ste presne vedeli, koľkých ľudí zaujal váš billboard, koľko sekúnd strávili spotrebitelia sledovaním vášho predraženého reklamného spotu v televízii. Instagram to dokáže a to na sekundu presne a za zlomok nákladov!